sunnuntai 6. helmikuuta 2011

Vaikea viikko takana..

Harjoittelu onkin ollut henkisesti vaikeampaa kun luulin. Mä kyllä tiesin,että mun luonteella se voi olla vaikeaa,mutta en tiennyt että näin vaikeaa. Ohjaajani on nuori, 4 vuotta työskennellyt eli luulee tietävänsä kaiken..Ei tiennyt mun taustoista mitään ja kun yritin kertoa niin ei kuunnellut eli helvetin hyvä alku. Mähän en saa käytännössä tehdä mitään ja sehän tän tekee vaikeeksi. Muutaman kerran on pitänyt todellakin pitää mölyt mahassa,mutta on se vaan vaikeaa. Tunne,että ne kuvittelee mun tietävän tai osaavan mitään, on todella ärsyttävää. Yhtenä päivänä kysyin ohjaajaltani,että voinko ottaa vigon pois potilaalta niin hän kysyi, että luuletko että osaat??? WTF?? Seuraavaksi kysyin, voinko toiselle antaa antibiootin iv:sti, tietenkin hänen valvonnan alla, niin vastaus oli, että parempi että odotetaan vielä muutama päivä..Meinasin sanoa, että olen tehnyt tätä pikkusen pidempään kuin sinä ja varmasti antanut iv-ab:tä ja poistanut viggoja tuhat kertaa enemmän kun sinä. Mutta muutaman kerran olen saanut kunnolla näpäyttää sitä:) Täällähän ollaan hullun tarkkoja lääketarkistuksissa. Piti ottaa 100mg lääkettä, pullossa 2ml 100mg/ml. Hän oli ottamassa 2 ml, minä sanoin että yksi milli ja hän kertoi että ei kun kaksi, tätä väittelyä kesti hetken..Oisitte nähneet sen ilmeen kun vihdoin tajusi että 100mg on 1 milli eikä kaksi:) Okei, mun täytyy vaan nyt muuttaa asennetta ja niellä (..niin vaikeaa..) Potilaat on tosi ihania ja saanut todella hyvä palautetta, kuulema mun englanti on erinomainen. Ja sehän on tärkeintä mitä potilailta tulee.

Varmaan tuo kaikki mitä harjottelussa on ollut niin tullut koti-ikävä, ja varsinkin töihin:) Tuntuu,ettei täällä arvosteta ammattitaitoani ollenkaan tai en voi näyttää sitä. Mutta nyt uusin asentein eteen päin!! Niin kun isä sanoi, että ehkä se mulle ihan hyväksi vähän nöyrtyä välillä..

Helmut sitten aiheutti 800 euron laskun, kissa meni aika huonoon kuntoon ja meinas kuolla. Mä niin tiesin,että tulee ongelmaa, kun naapurissa kolme kissaa. Pikkusen tuo raha summa ottaa päähän, varsinkin kun tuloja nyt ei ole, enkä tiedä milloin on. Eli laihtuminen edessä,kun mennään tonnikala-riisi linjalle.Helvetti, tuolla rahalla oisin lomaillut Fijillä neljä viikkoa..prk.. Aina täytyy ajatella positiivisesti ja jos se ois ollut Pyry niin kissaa ei enää ois. Mutta on se uskomatonta, että Helmutissa ei ole mitään jälkeä, paitsi yksi pieni naarmu. Tämä vaan vahvisti sen. että etsin uuden paikan asua. Haluan merenrannalle ja nyt on 4kk etsiä sieltä sopiva. Ja sitä paitsi siellä on halvemmat vuokrat.

Nyt uusin mielin tähän viikkoon!! Mä yritän kovasti sulautua tähän opiskelijan rooliin, enää 5 viikkoa jäljellä..jihuu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti